Opinió Advocat General UE sobre la banca
UE veu mala fe en la banca espanyola.
L’Advocat General de la Unió Europea (AG) ha denunciat a la banca per actuar amb mala fe a l’hora de reemborsar els seus clients.
L’Advocat General UE es preocupa per la manera com la banca s’està comportant amb els seus clients perquè, segons ha assenyalat, la banca s’està aprofitant de la seva posició dominant per imposar clàusules abusives als seus clients sense informar–los sobre els seus drets i sense donar–los opció a resoldre els conflictes de manera satisfactòria.
La sentència de l’Advocat General UE es basa en els casos de diversos clients de banca de la Unió Europea que han d’assumir costes en els processos judicials relacionats amb els cobraments bancaris abusius.
En aquestes ocasions, els clients no tenen coneixement de les clàusules abusives que s’amaguen a les seves hipoteques, préstecs o altres productes financers.
En conseqüència, la banca espera que els seus clients reclamin aquestes clàusules abusives i, un cop els clients les han demanat, la banca s’aplana en les seves pretensions i s’allibera de les costes.
Per a l’Advocat General UE, aquesta pràctica de la banca és una violació de la llei de la Unió Europea i per això els recomana a la banca que actuï de forma responsable i informi als seus clients sobre els seus drets.
L’Advocat General UE ha recomanat a la banca que informi als seus clients sobre els seus drets, que els ofereixi una forma justa de resoldre les seves reclamacions i que els permeti accedir a un tribunal en cas de conflicte.
A més, l’Advocat General recomana a la banca que els seus clients no hagin de pagar costes en cas de conflictes i que no s’esperi a que els reclamants reclamin les seves clàusules abusives abans de resoldre els seus problemes.
En resum, els clients de banca de la Unió Europea estan sent víctimes de les pràctiques abusives de la banca, ja que la banca s’aprofita de la seva posició dominant per imposar clàusules abusives als seus clients sense informar–los sobre els seus drets.
Conclusions
Per això, l’Advocat General UE demana a la banca que actuï de forma responsable i informi als seus clients sobre els seus drets i que els permeti accedir a un tribunal en cas de conflicte sense haver de pagar les costes.
Resumint, recomana que la banca ofereixi una forma justa de resoldre les reclamacions dels seus clients i no s’esperi a que els reclamants reclamin les seves clàusules abusives abans de resoldre els seus problemes.
Telèfon
Telèfon 93 221 77 66
Mòbil 666 762 331
Correu electrònic
info@luccini.cat
Adreça
C/. Marina, 22 1er 3ª
08005 Barcelona